Gülüş Tasarımı

Her zaman gülümse, her zaman güzel kal! Kişilerin en güzel aksesuarı gülümsemesidir. Gülüş tasarımı da dudak yapısı, diş etinin durumu, dişlerin rengi gibi bir çok estetik kriterin ayrı ayrı değerlendirilerek, birbiri ile ilişkilendirildiği estetik analizi kapsayan kişiye özel gülüş şeklinin oluşturulduğu tedavi yöntemidir.

Gülüş tasarımı bir çok isimle adlandırılır; Hollywood Smile, Gülüş Dizaynı, Estetik Diş Hekimliği gibi.

Gülüş tasarımını bir çok faktör bulunmaktadır. Bunlar; Diş boyu, Dişin Rengi, Diş Eti seviyesi, en büyük gülümseme de görünen diş sayısı, dudak seviyesi gibi… Gülüş estetiğinin temeli ise bütün bu faktörlerden en iyi sonucu çıkartmaktadır.

Gülüş Tasarımı nedir?

Estetik diş hekimliği kavramı Türkiye’de uzun zamandır uygulanmakla birlikte sağlık turizmin de getirisi ile yurt dışından ülkemize gelen bir çok hastanın da talebi haline gelen bir alan olmuştur.

Gülüş Tasarımı; çeşitli nedenlere bağlı olarak estetik açıdan görünümü bozulan diş ve diş etlerinin, hastanın yüz şekli ile birlikte beklentilerinide birleştirerek olabildiğince doğal ve güzel bir gülümsemeye dönüştürülmesi işlemidir.

Her hastanın beklentileri farklı olduğundan, gülüş dizaynıda kişiye özel olarak planlanmaktadır. Bu işlemler planlanırken hastanın yaşı, cinsiyeti, yüz hattı gibi diğer konularda devreye girer. İşlemlerin yapılabilmesi için öncelikle var olan sorunlu çürük dişler tedavi edilir. Eğer bir diş eti hastalığı varsa, tedavisi uygulanır, diş eti seviyelendirilmesi gerekli ise lazer ile diş eti estetiği sağlanır. Devamında hastanın beklenti ve ihtiyaçlarına göre işlemler belirlenir.

Bu işlemler genellikle; Diş Eti estetiği (gingivektomi), Diş Beyazlatma ( Bleaching), Diş eksiklikleri için dental implant ya da kuron-köprü tedavisi, lamine uygulaması, emax gibi  alternatif tedaviler sayılabilir.

Gülüş Tasarımı nasıl yapılır?

Gülüş tasarımında ilk kural; hastayı dinlemek, beklentilerini karşılklı değerlendirmek ve beklentiyi doğru anlamak gelmektedir. Doğru planlama, en güzel sonucu getirir. En güzel sonuç ise sizin gülümsemenizdir!

Ağız içinden aldığımı ölçü ve fotoğraflarınız bilgisayar sistemine aktarılarak öncelikle sizin için geçici bir Mocap dediğimiz geçici bir çalışma hazırlamaktayız. Bu sayede dişlerinize işlem uygulanmadan, tedvi süreci sonunda nasıl bir gülümsemeniz olacağını deneyimlemiş olacaksınız!  Ancak bazı durumlarda mocap yapamayabiliyoruz. Özellikle dişlerin bazılarının olması gereken pozisyondan çok daha önde olduğu durumlarda o dişin pozisyonunu değiştirmeden prova sunmak gerçekçi olmaz.

Gülümsemeniz sizi rahatsız ediyorsa, güldüğünüzde ağzınızı kapatıyorsanız, diş rengini beğenmiyorsanız siz de gülüş tasarımı yaptırabilirsiniz. Daha güzel ve estetik bir gülümseme hem sosyal hem de iş hayatınızı değiştirebilir. Ancak hepsi bir yana aynaya baktığınızda gördüğünüz manzara sizi mutlu etmeli.  Çünkü herkes güzel görünmek ister ki bu kişinin en doğal arzusudur.  Estetik diş hekimliği ile kısa bir sürede olumsuz tüm diş sorunlarından kurtularak yepyeni bir gülüşe sahip olmak mümkündür.

Mükemmel Gülüşte Altın Kurallar Nelerdir?

Hollywood Smile olarak da bilinen mükemmel bir estetik gülüş için, diş yapısı ve sıralanışı düzgün olmalı, üst üste çakışmalar bulunmamalıdır. Üst çene dişleri ön plana çıkarılarak, daha belirgin hale getirilmeli ve dişler pırıl pırıl lekesiz olmalıdır. Ayrıca yaşınıza göre diş yapınızın sıralanışı da yüzünüzle uyumlandırılmalıdır.

Estetik Gülüş Tasarımı Yapılırken Hangi Detaylara Dikkat Edilmesi Gerekir?

Öncelik sizin memnuniyetinizdir ve buradan ayrılırken gülerek kapıdan sizi uğurlamalıyız. Bu nedenle tedavi öncesinde tüm detaylar görüşülmeli, planlama yapılmalıdır.

Gülüş Tasarımında Yüz Şekli Ne Kadar Önemlidir?

Dişler, yüz ve gülüş ile bir bütünü oluşturduğundan kesinlile önemlidir. Bu bütünlüğün sağlanması için de ahenk sağlanmalıdır.  Estetik bir gülüş elde etmek için cinsiyette önemlidir. Bunun nedeni kadınlarda daha narin oval dişler yaparken, erkeklerde daha köşeli dişler yapılır.

Gülüş Tasarımında Hangi Tedaviler Uygulanmaktadır?

Gülüş tasarımında kullanılacak tedaviler hastanın ihtiyaç duyduğu tedavi ve beklentilere göre değişir. Her hasta ayrı ayrı değerlendirilir ve aynı tedavi programı uygulanamaz. Sıklıkla gülüş tasarımı için kullanılan tedaviler;

• Porselen Kaplamalar (Zirkonyum, Emax gibi)
  • Diş Implantları
  • Diş Beyazlatma
  • Diş Eti Estetiği (Gingivektomi)
  • Ortodonti Tedavileri

Gülüş Tasarımı Sırasında Ağrı Hissedilir mi?

Gülüş estetiği tedavi seçeneklerinde yapılacak her uygulama lokal anestezi altında yapılır ve tamamen ağrısızdır. Gerekli durumlarda diş hekiminiz size ilaç tavisyesinde bulunacaktır.

Gülüş Tasarımı Kalıcı mıdır?

Yapılan gülüş tasarımının ömrü, uygulanan  tedavilere bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Hastalar ağız ve diş bakımına dikkat eder, rutin kontrollerini aksatmazlarsa, sahip oldukları yeni gülümsemeyi uzun süreler boyunca kullanabilirler.

Son yazılar

Related Article