Türkiye’de Sağlık Turizmi

Sağlığın korunması ve mevcut hastalıkların tedavi edilmesi amacı ile bir ülkeden başka bir ülkeye seyehat edilmesine Sağlık turizmi diyoruz. Dünya nufüsünün artaması ile birlikte yükselen tedavi maliyetleri, hastaların daha kaliteli yerlerde tedavi hizmeti alma isteğini artırmıştır.

Türkiye, hem coğrafi konumu hem de doğal güzellikleri ile akredite olmuş kaliteli hizmet veren hastanelerini koordine ederek sağlık turizminde tercih edilen ülkeler arasında yerini almıştır.

Türkiye’nin Sunduğu Sağlık Hizmetleri

Türkiye’de son derece gelişmiş ve çeşitli tıbbi tedavi hizmetleri sunmaktadır: Plastik Cerrahi, Onkoloji, Göz Hastalıkları, Diş Tedavileri, Saç Ekimi, gibi bir çok hastalıklar Türkiye’nin sağlık turizmi kapsamında önde gelen tedavi seçenekleridir.  Bu kadar çok seçenek, kaliteli hizmet ve uygun fiyat nedeni ile de sağlık turistleri için merkezi bir konum noktasıdır.

Sağlık Turizminde Türkiye Önde!

Hem cografi konumu hem de kaliteli hizmeti ile 3 farklı kıtadan kısa sürede sağlanan uçuşlarla bir çok yurt dışı hastasına ulaşılabilir olmak, Türkiye’yi sağlık turizminde parlayan yıldız yapmaktadır.

Türkiye’nin tercih sebepleri arasında;

Türkiye’de sağlık turizminde tercih edilen en popüler şehirler arasında Antalya listenin başında yer almaktadır.

Türkiye’de sağlık turizmi yapılabilmesi için klinik, hastane ya da aracı kuruluşların mutlaka akredite olması gerekmektedir. Sağlık turizmi akredite olmuş 42 adet sağlık kuruluşu bulunmaktadır.

Yine bir çok klinik bünyesinde İngilizce, Almanca, Fransızca, Rusça, Arapça bilen tercümanlar bulundurmaktadır. Sağlık turizmi kapsamına dahil olan tüm hastane, klinik ve kurumlar, akreditasyon kurallarına göre hizmet vermekte ve yılda 2 kere denetlenmektedir.